Nyfiken på 2 saker här

Vad mer exakt gör Citec och vad har barn för kläder på sig när de åker rullskidor vid Hoppbacken? (Vörå skidcentrum)

Jag tittar förstås också på logotypes, färger och former. Är de enkla bättre än de mer fyndiga, invecklade. Vilka ser man först?

Noterar att i namnet Vörå har den som formgav logotypen ersatt å-pricken med en fotboll. Lätt som en plätt, bara man kommer på idén!

"Vörå idrottskommunen" kan alltså erbjuda mer än slalom och rullskidor, golf.

Funderar på zumba som jag gillar för att det är gymnastik till musik, men vågar inte riktigt tänja ordentligt i alla ballerinapositioner, eftersom en yngre man i blåtonade solglasögon står där en bit ifrån och vad ska han tro om en 50-årig gumma plötsligt börjar beté sig som "La môme kautchuk" (Gummiungen) där vid planket. Men faktum är att jag skulle vilja tänja några muskelgrupper ordentligt, man får ont i ryggen av tangenttryckning vid skärm, tror jag. Erkänner jag är styvare än som tjugoåring och skulle därför vilja tänja någon timme nästan, innan musklerna känns ok.

I skrivande stund brummar en gräsklippare omkring i grannskapet. Igen bara. Dags att ge sig ut och vandra snart då...

Undrar om Citec är rätt adress för A) Robotgräsklippare B) Brunnar i Afrika. Kanske det, enligt hemsidan kan de åstadkomma allt från kärnkraftverk till sopförbräning till biogas som West Energy i Korsholm, Stormossen.

Comments